Júl 17 2016

„Kerékpáros Emléktúra egy Békés Világért” – az első három nap

13. éve kerékpározik és demonstrálja a Békét szerte a Világban. Eddig 25 túráján az Egyenlítőnél is hosszabb távot  60.000 km-t kerekezett, közel 70 országon keresztül, érintve mind az 5 földrészt- kezdte a rövid bemutatkozót – Zelei József a világ egyetlen hivatalos Kerékpáros Békenagykövete.

Majd így folytatta:
– 2016 nyarán a Magyarországon kihirdetett Szent Márton Emlékév és Ferenc pápa által meghirdetett Irgalmasság Évében megszervezendő, „Kerékpáros Emléktúra egy Békés Világért” elnevezésű béke utamra készülök.

Missziómat 2004-ben az I. világháború 90. évfordulója alkalmából kezdtem.
Azt követően bekerekeztem a nagy világot, Európa majd minden országát, Amerikát, Ausztráliát, Új-Zélandot, Tasmaniát.

2008-ban teljesítettem a El Camino-t, kikerekezve Saint Jean Pie de Port-ig, majd onnan gyalogos zarándokként kerékpáromat tolva – rajta békekopjafával – Santiago-ig és onnan Finistere-be, ahol felállítottam a Magyarok Békekopjafáját.

2014-ben és 2015-ben  – a hősi halált halt dédnagyapámra is emlékezve – bejártam a Nagy Háború keleti és nyugati frontvonalát, ahol az elesett hősöknek állítottam kopjafákat, helyeztem el emlékköveket – nemzetiségtől függetlenül.

Tevékenységem elismeréséül 2015. október 21-én a Honvédelmi Miniszter úr által a

„Honvédelemért Kitüntető Cím” kitüntetésben részesültem.

2016-ban az a megtiszteltetés ért, hogy augusztus 10-én Ferenc Pápa audiencián fogad.

Szeretném méltóképpen képviselni hazámat, a béke melletti elkötelezettségem jegyében akarom felhívni a figyelmet Szent Mártonra, akinek cselekedeteitől és békeszeretetétől nem állt távol az irgalmasság.
Kiemelkedő tulajdonsága a segítőkészség és a jóindulat, és a kiszolgáltatott emberek segítése.
Mindezek 1700 év után is fontos értékek, és újra azzá válhatnak példamutatása alapján.

Békenagykövetként szeretném mindezekre felhívni az emberek figyelmét, és megáldatni azt
a kis bakaládát, amely a Nagy Háború valamennyi hősének égi békéjét a földi béke szimbólumára változtatja.

2016. évi béke utamra július 05-én szülővárosomból, Egerből indulva Budapest, Esztergom, Pannonhalma és Szombathely érintésével lépem át a határt.

07.05. Eger – Dobó tér – Bazilika

Reggel 8 órakor találkozás a Polgármesteri hivatalban a Polgármester Úrral. Azonban csak üdvözöl, mert Budapestre kell mennie. Az Alpolgármester Úrral folytatjuk a sajtótájékoztatót. A sajtótájékoztatón jelen van régi jóbarátom és volt kísérőm Bagó Sándor is.

Fél kilencekor végzünk és meglátogatjuk az általam 2010-ben ültetett Békefát, majd a Bazilika elé megyünk, ahol a Plébános Úr megáldja a túrát és a kerékpárt. Indulás Budapestre. Ezen a szakaszon Dorottya lányom kísér. Az idő kitűnő, a forgalom mérsékelt.
Budapesten az Árkádhoz érkezem és ott megrendelünk 4 gyönyörű körcsokrot a holnapi búcsúztatóra a hölgyek részére. Azonban folyamtosan vízbe kell lenni. Mibe tegyük???

Meg van a megoldás… veszünk egy felmosó szettet – éppenhogy elfér benne.
Este 9 – kor érkezünk a Mátyásföldi szálláshelyre. Kipakolás-gyors alvás.
Reggel 6 –ra húzom az órát.

07.06. Budapest Szent István tér – Bazilika

Reggel 6 – kor ébresztő, bepakolás és 7- kor indulás a Bazilikához.
Kedvező forgalom és 8 – kor ott vagyunk.
Megérkezik Hajduk Márti, Nagy Kálmán, Balázs Bulcsu, Orlik Zoli, Rottenberger Sanyi és még sokan mások… és elkezdjük a Bazilika előtti terasz berendezését. Székek asztalok, mikrofon, hangfalak. A Bazilika dolgozói nagy segítségünkre vannak. Köszönet nekik érte!
Már 9 órától a sajtó is érkezik és folyamatosan adom az interjukat, melyet az ismerősökkel, barátokkal való fotózkodás színez.
Jelen vannak a Jászkun Magyar Királyi Honvéd Hadikultúra Alapítvány honvéd gyalogság alakulatának tagjai Szolnokról, sajnos elnökük Udovecz György nem tudott jönni.

Kozári Réka műsorvezető megnyitja az „útrabocsájtó” ünnepséget.

Legnagyobb meglepetésemre megérkezik édesanyám, akitől már előző nap elbúcsúztam.

10 órakor egy közös fotóval kezdjük a programot. Barátom Bubu – aki egyben a misszió média felelőse, – 8 kamerát számol meg, megannyi rádióst, újságírót.

Hálás vagyok neki, hogy elfogadta a felkérést!

Ezt követően Beregszászi Olga csodálatos hangja csendül fel.

Nagyon örültem, hogy a művésznő vállalta a fellépést. Köszönöm!

Szalay-Bobrovniczky Alexandra, Budapest Főváros Önkormányzatának Humán Főpolgármester-helyettese kezdi a búcsútatót.
Igazán köszönöm a megtisztelő résztvételét!

A Főpolgármester-helyettes Asszony után az én beszédem következik.

Ezután, Gianluca Volpi,  az Udinei Egyetem történészprofesszora, az út védnökének üdvözlő szavai jönnek.
Nagyon hálás vagyok neki, hogy a távoli Itáliából eljött a tiszteletemre!

A következő „fellépő” Nagy Kálmán a Magtár Művészeti alapítványtól, aki a köszöntő után átadja a bakaládát.
Köszönöm Kálmán!

Őt követi Schvéd Norbert, MÁV Nosztalgia Kft. ügyvezető igazgatója, aki pólókkal és egy „emberes” kerékpár lakattal és lánccal ajándékoz meg. (Akár önvédelmi fegyverként is használható.)
Köszönöm, találkozunk Nova Goricában!

Kutyákkal az Életért Alapítvány”, jön a sorban.
Mentőkutyás Szolgálat szlogenje: “Összefogás egy érdekért, az életért”!

Szabó Gábor Úr, az Alapítvány elnöke átadja a Mentőkutyás Szolgálat bronzba öntött címerét, az egyiket ajándékba Ferenc pápának, a másikat áldással kell visszahoznom.
Orlik Zoltán Úr, a Szolgálat nagykövete, Ferenc pápának szóló levelüket adja át.
Kérve, hogy imádkozzon a rászorultakért, és hogy a Szolgálat a tevékenységét minden körülmény között el tudja látni.
Nagyon köszönöm a megtisztelő felkérést!

balról: Szabó Gábor (KÉA) , Zelei József, Orlik Zoltán (KÉA)

A program vége felé közeledvén Dr. Gájer Zotán a Bazilika káplánja áldását adta az utamra, a missziómra és az eszközökre.
Hálás vagyok az áldásért, a segítségért és azért, hogy a Bazilika teraszán megrendezhettük az eseményt.

S végül, de nem utolsó sorban, Beregszászi Olga hangja csendül fel újra.
Teljesen spontán, mellette állva hallgatom, – a könnyeimmel küszködve – a „Honfoglalás” film betétdalát.

S a végig remeklő Kozári Réka zárszavaival ért véget a rendezvény.

S akiről még nem volt szó, az a rendezvény főszervezője, lelke, motorja, Hajduk Márti.
Egy igazán remekbe szabott, igényes és minőségi búcsúztatót sikerült áldozatos és lelkiismeretes munkával összeállítani, melyet közel 100 jelenlévő élvezhetett.

Márti! Graulálok! Köszönöm! Köszönöm! Köszönöm!

A személyes búcsúzkodást követően, ajándékba kapunk egy Bazilika látogatást „idegenvezetővel”.
Megtekintjük a Bazilika szépségei, felmegyünk toronyba, majd Puskás Öcsi kriptáját is meglátogatom.

Megköszönöm a lehetőséget és indulok Esztergom felé.

Egy igen jelemtősnek mondható szembe-oldal szél „támogat”, ezért Esztergomba csak 18 óra után érkezünk.

Megkapjuk a békekönyvi beírást és egy kis ismertetést a Bazilikáról.

Még világosban indulok, de sötetben érkezem Komáromba.

Dorottyám előre ment szállást intézni. Nagyon ügyes volt.

A tulaj nagy foci szerető, valamikori focista.
Kitöltjük a bejelentkező lapot, fizetünk. Közli: ebben nincs benne a reggeli. Sebaj….

Elfoglaljuk a szállást, megnézzük a második félidőt és alszunk.

Muszály pihenni, holnap reggel korai ébresztő és izgalmas program vár ránk.

07.07. Csütörtök – Komárom –  Pannonhalma

Reggel ébedés és rendekedés után, kopognak a ajtón.
A tulajdonos az, aki közli elkészítette a reggelit, amit nem tartalmaz az ár, de ilyen „híres embereknek” jár részéről egy grátisz reggeli.
Dorkát küldöm előre, tudakolja meg, minek tudható be ez a változás?
A hír, csak annyi: tudja kik vagyunk, már meg is szemlélte a bicajokat az autót, stb…
Egyébkén egy végtelenül kedves Úrról van szó.
Reggeliés közben azért kifaggatom, mivel „buktunk le?”
Végül is elmondja, hogy TV 1 leadta a Bazilikai indulásunkat, melyet Ő látott, azonnal beazonosított és úgy döntött, hogy ilyen vendégnek jár a grátis reggeli.
Köszönjük!

Remek időben vágok neki a előttem álló utnak, Kátai Balázs operartőrrel már egyezetetjük a 14 órás érkezést. Csodálatos tájakon haladva érkezem meg Panonnhalmára.

A kameraman és a Főapát Úr vár, aki egy végtelenül kedves és szimpatikus ember.

Kellemesen elbeszélgetünk, majd közösen megajándékozzuk egymást, fotózkodunk és körbejárjuk az apátságot. Szép és érdekes dolgokat láttunk s gyönyörű a panoráma is.
Szállás helyünkre megyünk, amely Szt. Máron zarándok szálláson van.

Majd Pannonhalma központjában a Magtár alapítvány épülő művészeti központját (valamikori magtár éplet) tekintjük meg, Nagy Kálmán, Hajduk Márti és az alapítvány alapító tagjának társaságában. Ezt követi egy különleges cukrászda látogatás és egy Hefter üveges galéria megtekintése.
A galériában csodálatos alkotásokat láthatunk, melyből egyet Hefter lászló üveg művész egyet nekem ad át, – egy Szt. Márton ihletésű művet – azzal a célzattal, hogy vigyem el a Pápának ajándékul.
A szemlélődést egy kellemes hangulatú beszélgetés és szalonnasütés követi.
Még megnézünk egy EB meccset és nyugovóra térünk.