«

»

Már 31 2018

Új szezon, új csapat kedvező előjelek!

Új versenyzők, jó eredmény. Kezdhetném, így a bevezetőmet az Eger rallye után. Nos, az új seprű jól sepert az Eger Rallye-n. Gratulálok neked és a fiúknak. Miként is sikerült és hol is végeztek az új “fiaid” a versenyen? Hogyan tovább, találkozunk a Miskolc Rallye-n velük és az Opel Adammal? Beszéltük, hogy a ti Opeletek gyengécskébb mint más ismert Opel Adam, vagy mégsem? Lehet csak pilóta kérdése volt a jó helyezés eddig? Pár gyorson a Ráti Gergőék és Boroznaki Tibiék előtt végeztek, ez nem piskóta. Megosztanád a portál olvasókkal, hogy miként is jött ez az eredmény össze?

A jó eredményről, és az új versenyzőkről Farkas Kálmán csapatvezetőt kérdezem inkább.

Farkas Kálmán:
– Mondhatnám, hogy a „Kezd újra Sam” című filmszlogen alapján, kezd újra Kálmán. Tehetséges új felfedezetteket elindítani a pályán nekem örömöt okoz A legszebb egy versenyző első szárnypróbálkozásainál ott lenni.

Köszönjük a gratulációt, bizonyára tudod, hogy mint csapatfőnök, nem adom olcsón a bőröm. Legyen az bármely rally, és körülmény, nálam utolsó vérig küzdeni kell! Erről szól a sport, vagy mi a szösz. Nem is beszélve róla, hogy nagyon hasznos útravalókat ad a további civil életünk folyamán. Emberré tesz. Ugyanakkor alázat is kell, mert itt sosem tudni, ki repeszt egy hatalmasat! Vannak jó napjai a többieknek, vagy bevállalja és bejön neki, és még számos apróság. A tartós jó eredmény az érték. Lásd Molnár Feri bácsit.

Bizony a teszt napra beneveztünk csütörtökön a Pirellinél és hasznos is volt! Mikor fakultatív átvételen kiderült, hogy a forgalmink épp lejárt, teljesen lefőttünk. Ugyanakkor láttam a többiek szemében a lángoló tüzet! Oké, fiúk megoldjuk! Harcra fel, győzni kell! Műszaki kell.

És milyen a csapatom? Elhatároztuk, hogy a Tim Gábor, Tímár Tamás páros már pedig indulni fog a versenyen. Tudtuk, 207.-es rajtszámmal dél körül lesz átvételünk, tehát addig lesz a forgalmiba műszaki bejegyzés. De meg lett változtatva, pont az ellenkező irányba, így kérvényezni kellett a forgalmi későbbi bemutatását. SP rendszám lévén a műszaki vizsga nem egyszerű. Mindent elkészítettünk előre, tervet készítettünk percre. Hajnal háromkor kelni, és 6.30-kor Vácott a központi KPM-nél vizsgáztunk is. Rögtön a trélerrel indultak a kollégák Egerbe a gépátvételre. Mi pedig egy gyorsabb autóval Pest belvárosába a központi okmányirodába beíratni a műszaki vizsgát. Szerencse, hogy egy kétajtós szekrénybe illő mindenféle rengeteg papírt elvittünk, mert itt sem lett volna szerencsénk a bürokrácia miatt. Azonnal e-mailba már adtuk is le a rendezőségnek a Forgalmi friss fotókat. Igen becsületes tempóba beértünk a gépátvételre is.

Új gumikkal beálltunk a 10cm-es sárral borított parc fermébe, ami reggelre hosszába is, és keresztbe is elrepedt. Az első szervizbe ismét gumicsere, aztán rajt. Megbeszéltünk egy stratégiát, ami be is vált. Lehetséges, hogy az elejét túl biztonságosra hagytuk, de nem bánom, hisz ésszel okosan, karcmentesen lettünk kategória másodikok a 14 csapatból, és amire külön büszke vagyok a fiúkra, az abszolút 3.helyre. Utolsó pillanatig úgy mentek, ahogy egy sportemberhez illik, nem adták fel, mindig jobbat, és jobbat mentek, ugyanakkor teljesen biztonságosan abszolválták a gyorsokat.

Azért tudnotok, kell, hogy egy-két kilométer tréning után az első éles versenyen hatalmas drukk van mindenkiben. Sőt először ültek versenyen ebben az autóban, ami ugye remek autó, de még mindig gyengélkedik! Találtunk benne, egy ismét kb 5LE-t. Apró beállítással, de ennyi. Lendületből kell vele menni, míg meg nem oldjuk. Azért így már mindjárt másképp lehet látni ezt a hat másodpercen belüli első három eredményt! Meg vagyok elégedve a Tim-Tímár párossal, már látom jó lesz ez a 2018-as Rally esztendő. Jól választottam, igen tehetségesek. Persze a rutin hiánya, sokszor hátráltatta őket, de a jövő szerintem az övéké.

Igazi összekovácsolási gyakorlat volt. Mondhatnánk éles edzésen vettünk részt, így életük első, nem amatőr szintű versenyén. Sok idő eltelik, mire saját oldalbordájuk lesz a kicsike Adamka, de én biztos vagyok benne, hogy egyre jobban belakják. Közben azt szeretem bennük, hogy óriási tűz hajtja őket, ugyanakkor alázatosak az versenytársakkal, a pályákkal, és a nehézségekkel szemben, és minden tanácsot úgy szívnak magukba, mint az istenek az ambróziát. Így kell.

A kérdésedre az autóval kapcsolatba, kicsit erősebb, de nem pilóta kérdés volt a tavalyi második hely oka, hanem a technikai egyebek. Azon dolgozok ebben az évben, hogy ez ne történhessen meg. Ez a csapatfőnök felelőssége. Őszintén szólva, olyan összetartás, akarás volt három napig, hogy még engem is meglepett. Szinte mindenki szükséges volt a sikerhez. Ötletek, állhatatosság, akarat, lelemény, csapatmunka!

Azt kérdezem, magamtól… Nagyon visszafogtam Őket? Igen, mikor pedig lehetett volna jobb eredmény is? Nem pont elegendő ez így. A tapasztalat nagyon kell. Ebben van benne azok a villanások, amikor jobbat mentek az előttük végzetteknél. Mindenki gondolkodjon el, érdemes lett volna-e ropira törni egy ilyen autót. Bizony nem. A nézőknek ígérem, az év végére ez a két ember félelmetes páros lesz. Csak türelmesnek kell lenni, pont úgy, amikor előtted megy a közúton egy „T” betűs tanuló vezető. Majd egy év múlva téged fog szidni, hogy vedd fel a forgalom ritmusát „Öreg Trottyos” Elégedett vagyok mindenkivel, és hihetetlenül várjuk a Miskolc Rally-t, hisz itt népesebb induló létszám lesz, még az itteninél is. Ha igazak a hírek.

Nem tétlenkedünk, most jött el a revízió ideje a váltónak, a motorba is előjött egy-két igazítani való, úgyhogy már ízekre szét van szedve az Adamka. Talán még a kuplung is cserére szorul, hisz ezzel vásároltuk, és soha nem cseréltük. Egy két rezdüléséből lehet érezni, egy-két rendellenesnek tűnő érzést. De lehet, hogy csak én képzelődöm. Nagy revízió kell nincs mese. Már meg is rendeltük, ott Egerbe mikor lejöttek a legények a gyorsról, izibe, hogy Miskolcra az esélyünk növekedjen egy ennél is jobb eredményre. Ez még sajnos nem a teljesítmény keresgéléséről szól, hanem a tartósságról, hogy beérjünk a célba. A többi a fiatalokon múlik, akik mindent megtesznek, hogy ismét egy izgalmas verseny alakuljon ki!

A verseny folyamán a csapat mintegy hússzor hibázott, de megfogadtuk ezt legalább felére redukáljuk, és mindjárt más lesz a leányzó fekvése.

Érdemes eljönni ismét a gyorsokra, hisz TIM-TÍMÁR páros máris a nézők kedvence lett.

Ezt mi pedig meg fogjuk hálálni, abban is teljesen biztos vagyok. Gyorsak, és látványosak leszünk.

Rallyzni úgy érdemes, hogy a pilóta azt mondja a navigátornak: „Gyere, komám ülj be, repülünk az űrbe!”

A viccet félretéve, gondoljatok bele, ha most ilyen izgalmas, látványosak voltak a gyorsok, mi jöhet még később? Ezért várunk minden kedves szurkolónkat a pálya szélére Miskolcon. És itt szeretném megköszönni a reklám partnereink bizalmát is.

Találkozunk április 27-29-én.

Kisújszállás, 2018, 03.28.                                                                                                 Farkas Kálmán

                                                                                                                                                   Csap.vez.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Az alábbi HTML kódok használhatóak: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>