«

»

aug 01 2018

Az emlékek nem szépek, a kupák viszont annál inkább

Serlegekkel, ám nem túl jó kedvvel térhetett haza Székesfehérvárról Forgács Laci és Bartók Erik, mert a megszerzett bronzérmükkel, a legutóbbi bajnoki futam után is jól állnak a kategóriájuk éves értékelésben, de az E36-os BMW-jük, a Székesfehérvár Rallye-n is fáradhatatlanul törte a borsot a páros orra alá. A fehérvári versenyhétvégét, az East Motorsport csapatvezetője, Szabó Krisztián foglalta össze nekünk.

Az előző évhez képest nem variálták túl a rendezők a Székesfehérvár Rallye pályáit, így azok szinte teljes egészében ismerősek voltak Laci és Erik számára – kezdte az értékelést Krisztián. Kizárólag a kincsesbányai gyorsaságin nem mentek a fiúk korábban, de miután a tréningen alaposan felírták a pályát, simán vették ezt a feladatot is. A szakaszok tetszettek Laciéknak és alapvetően rendben is voltak. Technikás és egyúttal tempós részek színesítették a gyorsaságikat. A legnagyobb csatát sajnos az autóval, a technikával kellett megvívniuk. A versenyen igazából folyamatosan tudták tartani a fiúk géposztályukban a dobogós helyet. Mi Kertész Krisztiánékra már nem is nagyon figyeltünk, – pedig lehet, hogy kellene… – mert ők teljesen más dimenzióban közlekednek, rettenetesen gyorsak és ügyesek. A verseny végén lett volna esély az ezüstérem begyűjtésére a P13-ban, de a technika Székesfehérváron is közbeszólt.

Az oroszlányi szakasz volt a leghosszabb a verseny során – 18,5 kilométer – ezért éppen ott kellett volna nagyot villantani, ám kétszer is Oroszlányon adódtak gondok a motorral, csak nyögvenyelősen tudta teljesíteni a vízválasztónak mondható gyorsaságit a BMW-nk. Harmadik nekifutásra pedig sajnos etap lett ez a szakasz. Az első körben elektronikus gondokkal küzdöttek Laciék, vészvillogóval, három hengerezve, csak átgurultak Oroszlányon. Ezt a hibát szervizcsapat oldotta meg. A második körben a vízpumpát meghajtó ékszíj szakadt el, és/vagy esett le, aminek hozományaként természetesen elkezdett túlmelegedni a motor. Ezt még a szakasz célja előtt meg kellett szüntetni, különben tönkre ment volna az erőforrás. A párosunknál szerencsére volt tartalék ékszíj, úgyhogy lehúzódtak és nem kevés időt bent hagyva, de maguk pótolták a hiányzó alkatrészt. A hosszú évek alatt megtanulhattuk, hogy ha valamilyen pótalkatrész van a kocsiban, az soha nem kell, ám ha nincs ott egy 5 forintos alátét, akkor arra biztosan szükség van. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ezúttal olyan alkatrész mondta be az unalmast, ami ott volt a kesztyűtartóban. Komoly időveszteséggel járt a javítás, de sikerült célba érni, a gyorsaságin és a versenyen is. Ennek köszönhetően a P13-as géposztály harmadik helyéért járó kupákat vehette át Laci és Erik a futam végén, amivel stabilan tartani tudják az éves értékelésben, a kategóriában, a második pozíciót. Az eredményt és a kupákat nagyon tudták értékelni, de a sok kínlódás miatt a mosolyuk nem volt túlzottan széles a hazafelé vezető, hosszú úton – zárta az értékelést a csapatfőnök, aki a folytatásról is elárult néhány információt.

A murvás Veszprém Rallye-n nem vett részt a Forgács-Bartók-BMW trió, az ORC, az Ózd-Salgó Rallye-n folytatódik, augusztus legvégén, ahová egy MARB rallyprinten, a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt gyorsaságin készülnek majd fel a srácok.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük együttműködő partnereinknek: Alpha Machine Kft, Rex- Bau Kft, FOAM- System Kft, Perla-X Kft, Viadukt Mérnöki Kft, ENTERSOFT Kft, ZTR Kft, Mika Gábor e.v, Fa- Forg- Tech Hungária Kft, Toptimber Road Kft, KARADi Rendszerház, LEN-VÉD Kft, Vári Vill Kft, Certa Kft, ZÉG Kft, Alu Casting Support Kft, Orbitex Kft, Alinea-B Bt, Bon Copy Kft, RAIKER Kft, Corvinum Zrt, ASAP Hungária Kft, KPM- Kresz Kft, Vídia Csavarszaküzlet

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Az alábbi HTML kódok használhatóak: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>