Egészség,  Gazdaság

A WeightWatchers csődbe megy, miközben a fogyasztó injekciók népszerűsége nő

A WeightWatchers, a népszerű diétás program, csődöt jelentett az Egyesült Államokban, miközben súlyos adósságokkal és a zsírégető injekciók, mint az Ozempic és a Mounjaro által támasztott erős versennyel küzd. A cég jogi folyamata során 1,15 milliárd dollár (körülbelül 860 millió font) adósságát írják le, miközben új feltételeket állapítanak meg a hitelezőkkel való visszafizetésre. A WeightWatchers közölte, hogy a folyamat során „teljes mértékben működőképes” marad, és „nem lesz hatással a tagokra”. A cég az „gyorsan változó súlykezelési táj” részeként említette a súlycsökkentő injekciók népszerűségének hirtelen növekedését.

Tara Comonte, a cég vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a WeightWatchers több mint 62 éve segít a tagoknak egészséges és tudatos döntéseket hozni, és hogy a cég mindig is rugalmasan alkalmazkodott a trendekhez. A terveik „túlnyomó támogatást” élveznek a hitelezők részéről, tette hozzá. A márka közleményében hangsúlyozta, hogy a súlycsökkentő programjaik, „telehealth” programjuk és a súlycsökkentő workshopjaik folytatódni fognak. A cég ígérte, hogy „itt marad”, és nem áll szándékában bezárni. Kiemelte, hogy „jelentős mennyiségű adósság” szerepel a mérlegükön, amelyből egyesek évtizedekkel ezelőtt keletkeztek, és a csődbejelentés lehetőséget ad számukra a mérleg átszervezésére.

A WeightWatchers története 400 fős heti súlycsökkentő támogató csoporttal kezdődött, amely azóta világszerte milliók számára nyújtott támogatást. Azonban a programjaik iránti kereslet csökkent, miközben a súlycsökkentő gyógyszerek, mint a Wegovy és a Zepbound népszerűsége növekedett, bár a márka a programjai keretein belül súlycsökkentő gyógyszereket is forgalmaz. Februárban Comonte kijelentette, hogy a WeightWatchers segíthet azoknak, akik „fenntartható” súlycsökkentést keresnek, miután abbahagyták a gyógyszerek szedését. „Ugyanakkor a WeightWatchers jelentős átmeneti időszakon megy keresztül, miközben az iparági változásokat navigáljuk és újra pozicionáljuk a vállalkozásunkat a hosszú távú növekedés érdekében” – mondta akkor.

A cég tavaly 346 millió dolláros (260 millió font) nettó veszteséget könyvelt el, míg az előfizetési bevételek 5,6%-kal csökkentek az előző évhez képest. A legutóbbi jelentésében a vállalat arról számolt be, hogy az első három hónapban az előfizetési bevételek 9,3%-kal csökkentek, bár a klinikai üzletág, amely a súlycsökkentő gyógyszereket is magában foglalja, 57%-kal növelte bevételeit. A márka összes kötelezettsége 1,88 milliárd dollár, ami meghaladja az eszközeinek értékét. A WeightWatchers várakozásai szerint a reorganizációs terv körülbelül 40 napon belül megerősítésre kerül, és a cég nyilvánosan forgalmazott vállalatként fog újjáéledni.

A WeightWatchers 2018-ban „WW” névre változtatta magát, amikor a hangsúlyt a súlycsökkentés mellett az egészséges életmód népszerűsítésére helyezte. A vállalat az elkövetkező időszakban megpróbálja kihasználni a súlycsökkentő injekciók iránti keresletet, miközben megőrzi a diétás programjait, amelyek évtizedek óta népszerűek. A cég jövője szempontjából kulcsfontosságú lesz az, hogy sikerül-e újra pozicionálni magát a piacon, és visszanyernie a fogyasztók bizalmát a hagyományos diétás programjai által. A WeightWatchers története során számos kihívással nézett szembe, de a mostani helyzet talán a legnagyobb próbatétel lesz a vállalat számára.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cyvqv247gd7o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük