
Disney vidámparkot nyit a Közel-Keleten
Walt Disney bejelentette, hogy megnyitja első tematikus parkját a Közel-Keleten, amely az Egyesült Arab Emírségekben, Abu Dhabi Yas-szigetén fog elhelyezkedni. Ez a projekt a Walt Disney és egy helyi szórakoztatóipari vállalat, a Miral együttműködésében valósul meg. A Disney eddig hat tematikus parkkal büszkélkedhet, amelyek Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában találhatóak. Legutoljára 2016-ban nyitották meg a Shanghaiban található parkot, amely azóta is nagy népszerűségnek örvend.
A Miral feladata a Yas-sziget turisztikai célpontként való fejlesztése, amely már üzemelteti a SeaWorld-öt és a Warner Bros World-öt, ahol éppen egy Harry Potter-témájú park kialakítása is folyamatban van. A Disney bejelentése szerint az Egyesült Arab Emírségek elhelyezkedése különösen kedvező, hiszen a világ népességének egyharmada négy órás repülőúton belül elérheti a régiót. Ezen kívül Abu Dhabi és Dubai évente összesen 120 millió utast fogad, így az Emírségek a világ legnagyobb légiközlekedési csomópontjává váltak.
Robert Iger, a Disney vezérigazgatója a park megnyitását „izgalmas” pillanatnak nevezte a cég számára, hangsúlyozva, hogy az Abu-Dzabi Disneyland „hitelesen Disney és megkülönböztetetten emirátusi” lesz. A Yas-sziget, amely 25 négyzetkilométer területű, mindössze 20 percre található Abu Dhabi belvárosától és 50 percre Dubaitól, ideális helyszín a park számára.
Mohamed Abdalla Al Zaabi, a Miral vezetője elmondta, hogy a Disney tematikus parkjának megnyitása mérföldkő a sziget nemzetközi szórakoztató központként való pozicionálásában. Szerinte a fejlesztés hozzájárul majd Abu Dhabi és a környező területek fenntartható gazdasági növekedéséhez. A Disney első tematikus parkja, a Disneyland, 1955-ben nyílt meg Anaheimben, Kaliforniában, majd 1971-ben követte a Walt Disney World Orlando-ban. Az 1983-as tokiói park nyitásával indult meg a nemzetközi terjeszkedés, ezt követte a Disneyland Párizsban 1992-ben, majd Hongkongban 2005-ben és végül Sanghajban 2016-ban.
A Disney ezen a héten bejelentette, hogy a 2025 első három hónapjára vonatkozó pénzügyi eredményei meghaladták a várakozásokat, a bevételek 7%-kal 23,6 milliárd dollárra emelkedtek. A Disney+ streaming szolgáltatás 1,4 millió új előfizetőt szerzett, ami meglepte a szakértőket, mivel korábban a cég enyhe csökkenést várt az előfizetők számában a díjemelés miatt. Az Egyesült Államokbeli parkok látogatottsága is nőtt, a vendégek pedig többet költöttek. A Disney új hajójának, a Disney Treasure-nek a megjelenése után a hajóutak iránti érdeklődés is megnövekedett.
Robert Iger elmondta, hogy „a makrogazdasági bizonytalanságokkal vagy a verseny hatásaival kapcsolatos kérdések ellenére bizakodó a vállalat ereje és ellenálló képessége miatt”. Danni Hewson, az AJ Bell pénzügyi elemzésért felelős vezetője kiemelte, hogy miközben sok amerikai vállalat aggódik a vámok fogyasztásra gyakorolt hatása miatt, a Disney magabiztosan lép előre. A Florence Pugh és Sebastian Stan főszereplésével készült film is jól teljesít az online közönségnél, hiszen a gyerekek nagy „entuziazmusukkal” és „sok” sárban való csobbanással tűntek ki. A Thunderbolts című film előtt a BBC Florence Pugh útját követi nyomon az oxfordi iskoláslánytól Hollywood sztárjáig.
Tom Wootton reméli, hogy az állomás fejlesztései lehetővé teszik a Eurostar vonatok fogadását is. Page Thompson, az új vállalkozások elnöke pedig azt mondta, hogy a tematikus park csak a kezdetét jelenti a helyi befektetéseknek, így a Disney Abu Dhabiban való megjelenése várhatóan számos gazdasági és szórakoztató lehetőséget teremt a jövőben.

